18 de febr. 2008

Un llibre que promet


El proper dijous, 21 de febrer, a les 7 del vespre, a la llibreria Alibri (Balmes, 26) de Barcelona, es farà la presentació d'un llibre interessant, que es diu Escola, religió i poder. El trencaclosques que no encaixa. És un plantejament agosarat i una bona mostra que l'Església és molt més plural del que semblaria llegint els diaris. La nota de presentació de l'editorial Viena diu:
Sabem prou que vivim en una societat plural i diversa, i que cada vegada ho serà més. Això implica una adaptació urgent de l’escola en tots els àmbits, incloent-hi el de l’ensenyament de la religió. Tanmateix, la jerarquia eclesial s’ha negat una vegada i una altra a replantejar la manera com s’imparteix l’assignatura de Religió i s’entossudeix a mantenir criteris de vint-i-cinc anys enrere. En aquest marc, els autors d’aquest llibre, cristians que aposten per una nova relació entre escola i religió, han volgut obrir un debat que se centra en com es pot convertir aquesta matèria en una classe de cultura religiosa que no divideixi els alumnes per raó de creença i permeti un millor coneixement de l’altre en un entorn plural. Per obrir el diàleg, han entrevistat prop d’una vintena de persones d’àmbits molt diversos, del sacerdot a l’ateu, del polític al mestre, del musulmà al catòlic, que expressen un ventall molt gran d’opinions i ens mouen a reflexionar sobre com hauria de ser l’ensenyament de la religió en l’àmbit educatiu. Enric Canet és escolapi. És director de Recursos Humans i Voluntariat al Casal dels Infants del Raval de Barcelona i pertany a la comunitat de La Mina. Col·labora a Catalunya Ràdio i és coautor de Tertúlia de capellans (2005, Viena Edicions). Jordi Puig és llicenciat en Sociologia per la UAB. És tècnic del Centre Interreligiós de Barcelona i de l’Àrea de Diàleg Interreligiós d’UNESCOCAT. Pere Vilaseca és mestre. Coordina el projecte de Cultura Religiosa de l’Escola Pia de Catalunya i pertany a l’equip de Coordinació Pedagògica i Pastoral d’aquesta.